vineri, 10 august 2012

Cum sa inlaturi problemele din viata ta sau goana dupa succes

Iti scriu dintr-o postura extrem de bine acreditata.
Stiu ca ma asteapta un viitor stralucitor.
De ce pot crede cu convingere asta?

1-pentru ca am un trecut in spate. Am esecurile in urma mea.
2-pentru ca am invatat ca am doua picioare. Nu pot pasi NUMAI cu stangul, in esec, sau NUMAI cu dreptul, in realizari.
3-Stiu care-mi sunt valorile si stiu cum sa mi le apar de una singura!
4-Stiu exact ce vreau si cum vreau!

De aici am cale libera.
DAR ca sa am cale libera, trebuie sa indeplinesc acesti pasi, de mai sus.

1-Pentru primul pas am actionat asa: am vazut experientele mele ca niste trepte de evolutie. CHIAR DACA ELE AVEAU IMPLICATII EMOTIONALE, SENTIMENTELE AU FOST STERSE COMPLET DIN ECUATIE.

CUM?
Mi-am spus: ,,Si ce? ... Asa si? Care-i faza ca nu inteleg? Daca am reactionat in loc sa raspund asa cum ar fi indicat, inseamna ca asa am simtit ca trebuie sa fac SI a fost CEL MAI BINE PENTRU MINE. Si ce daca nu a fost reactia cea mai potrivita? A fost tot ce aveam eu mai bun in mine. Asta am avut eu de oferit." 
Si acum, MA RAPORTEZ la acea situatie ca sa-mi dau sema cat de mult am evoluat si ce mai am de invatat din ea si de pe urma ei.
Daca recunosc ca am esecuri in spetele meu, imi dau imediat seama ca sunt un om care a trait si a INVATAT suficient de mult incat sa fie pregatit pentru pasul urmator.

2- Am invatat ca am doua picioare si cate un pas de facut cu fiecare in parte !!!
Asta inseamna ca nu am cum sa am succes daca nu am calcat cel putin o data cu stangul. Pentru a face un pas cu dreptul, in realizari, trebuie sa-l fi facut si cu stangul, in esec. Dar dupa un pas cu DREPTUL, DEVIN CONSTIENTA ca NUMAI UN PAS CU STANGUL ma poate duce acolo unde vreau. 
In timpul in care sunt pe picior stang, eu sunt CONSTIENTA UNDE VREAU SA AJUNG cu acest pas, si fac TOT POSIBILUL sa FOLOSESC esecul in asa fel incat sa ma AJUTE SA EVOLUEZ. Si asta inseamna sa recunosc cand sunt pe pas gresit si sa-mi DORESC SI MAI MULT sa ajung la destinatie. 
Dar in acelasi timp cand sunt pe varianta ajutatoare, NU UIT:

3-CINE SUNT EU SI CAT VALOREZ!   Acest lucru ma impiedica sa cad in prapastie sau sa ma inec. NU UIT NICO SECUNDA DE MINE SI DE VALORILE PE CARE LE-AM DOBANDIT!!! 
Stiu ca cea mai importanta persoana din viata mea sunt eu, iar felul in care traiesc e o manifestare a vietii mele launtrice. Daca e haos in mine si viata mea e un haos. Daca am in jurul meu valori, eu stiu ca acele valori se regasesc in mine. Le recunosc si le apar.

Dalai Lama afirma: Îmbrăţişează schimbarea, dar nu-ţi lăsa valorile să dispară!
Asta inseamna sa nu ai frica sau neincredere in viata si in cursul ei, ci sa te dai vietii, sa te arunci in val cu CURAJ si cu TOATE INVATATURILE dobandite pe seama experientelor anterioare.
Indiferent de valorile pe care le-am dobandit, eu le recunosc, le apar si le urmez. 

Bine, bine? Dar ce facem ca sa le recunoastem? 
Eu am facut asa: mi-am luat jurnalul si am scris mare: 
VALORILE MELE:
credinta ( cred in mine)
libertate
independenta
onoare
sinceritate
respect( de sine, apoi de restul)
responsabiltate
sentimentul pretuirii sinelui
integritate
dorinta continua de desavarsire
politete
incredere( in mine si in viata, apoi restul )
perseverenta
stapanire de sine
autocontrol si autodisciplina interioara
autoeducare

Am facut acest lucru pentru ca urmeaza o schimbare in viata mea. Iar cum eu ma regaseam in singuratate si ma asteapta luni de convietuire in camin (ca urmare a propriei decizii) m-am gandit sa fac aceasta lista, sa-mi aduc aminte mie de mine insami, daca se intampla sa uit cine sunt. Aceasta lista imi va aminti ca am in mine valori pe care le-am dobandit de-a lungul vietii mele si daca le respect pe ele, ma respect pe mine. Asta e viata pe care vreau sa o duc: bazata pe valorile si credintele mele. Bine, si  pe mine si visele mele dragi si scumpe:)

4- Ca sa ajung unde vreau, trebuie sa stiu exact ce vreau. Am dobandit o vorba: ca sa fac ce vreau, mai intai trebuie sa stiu ce vreau! Valorile ma ajuta in acest caz ca sa tintesc sus. Era si o piesa....tinteste sus..daca ai sa cazi, macar o sa cazi pe nori. Ca si cum reusita si succesul cuiva sa fie caderea si esecul tau. E frumos, nu? :) 
Cineva spunea ca ,,niciun vant nu este prielnic unei corabii care nu se indreapta spre nicaieri". 
Dar omul care stie incotro se indreapta, poate lua de bun fiecare vant, fie el oricat de nefavorabil. Va invata cum sa lupte pe mai tarziu si se va antrena cu o doza buna (sau nebuna :>) de adrenalina si perseverenta.

Acestea fiind zise, poti avea acces la actiune:
1-pentru ca ai un trecut in spate. Ai esecurile in urma ta.
2-pentru ca ai invatat ca ai doua picioare. Nu poti pasi NUMAI cu stangul, in esec, sau NUMAI cu dreptul, in realizari.
3-ai avut prilejul sa te vezi altfel, sa-ti recunosti valorile!
4-stii ca daca iti doresti sa faci numai ce vrei, trebuie mai intai sa stii exact ce vrei!

Succes! ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu