marți, 18 septembrie 2012

Cum sa traiesti in libertate sau cum sa fii persoana care iti doresti sa fii?

Am trait 4 ani de liceu plangandu-ma de carti. Si daca aveam o zi din 2 saptamani doua carti in geanta era mare lucru. Si asa, cand aveam numai una, ma durea spatele si aveam probleme cu spatele, nu mai puteam purta geanta nici in brate, ca imi provoca dureri.
Si unde am ajuns? Am ajuns sa car 20 de carti o distanta de cel putin trei ori mai mare decat drumul pe care il faceam intr-un sfert de ora pana la scoala. Si ce crezi ca s-a intamplat? Am fost cea mai mandra persoana din lume si azi cea mai fericita ca am durerea cea mai placuta din lume: ma dor bratele ca mi-am luat complet viata in maini. Si la propriu si la figurat. Am decis sa las deoparte toate temerile, toate prejudecatile, toate amanarire pe care le-am purtat in mine. Am decis sa pasesc alt fel decat pana acum. Pentru ca da, zambetul care mi-a luminat fata si ochii si sufletul a fost cel mai pretios din lume. A fost bucuia de a face cu adevarat ceva, de a trasforma un vis in realitate. Dar acest vis nu s-a incheiat aici. Acesta este doar o intentie a unui prim mic pas. Nimic mai mult. Dar bucuria de a fi facut din mine fata care imi doream sa fiu, cu viata pe care doream sa o traiesc e prea mare ca sa se rezume la nimic. Poate e nimic in ochii altora. Dar acesta a fost momentul cel mai inaltator si mai nobil pe care mi l-am putut imagina. Azi puteam sa traiesc cu totul altceva, daca in trecut as fi indraznit sa doresc la mai mult. Nu imi pare rau, e tot ce aveam mai bun in mine si tot ce mi-am putut dori in acele momente cumplite din punct de vedere afectiv si spiritual. Si nu m-am ales numai cu atat, sa traiesc ceea ce mi se parea total de neatins alta data, ci si cu o lectie foarte importanta. Si asta cuprinde curajul de a visa la mai mult, de a dori tot ceea ce acum mi se pare imposibil de infaptuit sau de realizat. Impreuna cu alte experiente si lectii, pot intelege o lectie importanta a vietii mele: indrazneste sa ai curaj in mintea si inima ta si CREDE ca intr-o zi vei trai. Dar fii sigura, ca ceea ce ai indraznit sa crezi nu iti va fi servit asa usor. Trebuie sa faci ceva. Trebuie sa ACTIONEZI ca sa faci cu adevarat ceva si sa traiesti ceea ce vrei cu adevarat. Degeaba iti spui : dar imi doresc asa de mult, sau tanjesti cu cuvantul: vreauu... daca nu faci ceva in fiecare zi.

Cunosc multi oameni care isi poarta zilele si se seaca de energie la locul de munca. Pun prea mult, dau prea mult din ei ca sa ramana acolo si sa infaptuiasca numai ce ,,superiorii" lor accepta. E crunt sa traiesti dupa voia cuiva.  Libertatea e de nepretuit.

Cu totii vorbim de libertate. Cu totii dorim libertate si cu totii vrem sa fim liberi. Sa traim libertatea si in libertate. Dar ce inseamna libertate? Parca cineva spunea ca ce nastem in libertate si ca prin natura noastra suntem liberi si independenti unul fata de celalalt. Dar oare noi chiar traim in libertate? 

1- daca te uiti la Tv, clar, numai in libertate nu traiesti, pentru ca accepti ca tot cacatul, cel mai mare de pe lumea asta, impreuna cu spuma inventiilor unor minti de cacat sa-ti invadeze mintea si sufletul. Si asta se vede si in realitatea vietii tale, in ceea ce traiesti tu azi, intru cat ,,esti ceea ce gandesti"( Stimul pentru viata ta - 10 pasi spre o viata noua).

2- nu traiesti in libertate daca traiesti in frica. In momentul in care ti-e frica de ceva anume, intreaga energie care curge prin tine si care e responsabila oarecum de experientele pe care le vei trai se blocheaza. Asta inseamna ca si tu te blochezi si nu te mai indrepti spre evolutie. Un speaker celebru a spus asa: viata poate fi traitia in doua feluri: in frica sau iubire. In mod paradoxal, nu ura este sentimentul opus iubiri, ci frica. Si a aplicat urmatoarea tehnica: a intrebat de atatea ori publicul ,,love or fear"? pana acesta a ales cu toata convingerea sa traiasca in iubire. Asta este de folos, pentru ca in momentul in care raspunzi pentru a nu stiu cata oara la aceasta intrebare, iei o decizie. Si atunci cand ei o decizie, intentia ta a fost trimisa catre Univers si urmeaza un timp relativ pana la indeplinirea ei, adica intoarcerea deciziei, sub forme concrete: o intampalre, un incident, un accident, un eveniment, o situatie. Desi par a fi complet intamplatoare si neapartind sub nicio forma de tine, ele sunt dependente de tine, mai exact de ceea ce ai simtit sau te-ai gandit. Astfel, fiecare aspect prezent al vietii noastre depinde de fostele vointe si decizii ale noastre. Vom vedea ca, imediat dupa ce am luat o decizie, vom actiona in masura. Mai mult sau mai putin, mai devreme sau mai tarziu, mai constient sau mai putin constient.

3- nu traiesti in libertate daca ramai intr-o relatie care nu iti aduce prea multe beneficii de ordin afectiv. Sau, si mai rau, daca esti dependenta de partener. Un punct nergru sensibil pentru persoanele in cauza, care desi vad ,,ca ceva nu e la locul lui" nu pot face mare lucru. Iti trebuie curaj si o vointa de fier. Dar daca vrei cu adevarat, incetul cu incetul te vei desprinde. Si daca ai luat in tine decizia ca totul sa fie asa cum e mai bine pentru tine si ca tu trebuie sa pleci de langa un om de care tu esti dependenta, Universul va actiona in masura. Poate te intrebi de ce vorbesc atat de mult de Univers si de ce atribui o asemenea insemnatate lui si modalitatii prin care se face prezent in viata ta. Pentru ca ar inseamna sa vreau sa fiu complet oarba si nesimtita sa nu iau in seama un lucru de care apartin prin natura. De prea multe ori am primit oamenii si situatiile la care nu m-as fi gandit in viata mea. Sau la care m-am gandit o data cu dorinta si apoi am uitat. Sau am ajuns acolo unde am vrut pentru ca am vrut si am decis ce sa vreau si unde sa ajung, si am acceptat ca Universul sa-mi aduca experinetele din care sa invat in momentul potrivit si in locul potrivit, cu oamenii potriviti si in contextul potrivit. Nu exista perfectiune, exista doar potrivire. Un lucru poate si ,,perfect" bine-venit intr-un moment precis, si total ne-,,la locul lui" intr-alt moment. Ceea ce am decis cu mult timp in urma: despartirea de prezenta partenerului prin mijloace fortate, adica care sa nu ,,depinda" de voia mea s-a intamplat. S-a intamplat exact asa cum imi imaginam eu. De fapt, cum am DECIS eu!!

4-nu esti cu adevarat liber daca esti angajat. Cu siguranta nu iti faci tu viata si ce vrei sa faci in ea daca esti angajat. Angajatu' asta e o slavie moderna. Vezi oameni la costum, ,,impecabili", care in momentul in care intra in biroul sefului pleaca capul. Mai ales cand e vorba de ceva neconvenabil. Si societatea aplauda: ,,ce om de succes, cu valoare"..... mda...si cand te gandesti ca fiecare om are talentele lui si voatia lui prin care sa duca cu bine si la bun-sfarsit misiunea lui pe acest pamant... Nu te speria daca desenezi foarte bine. Talentul tau e de asa natura incat sa dea nastere la tablouri unice, care sa exprime ceva unic si frumos. Si nu te teme daca societatea si economia nu se ocupa cu asa ceva pentru ca ,, nu iasa profit". Tu continua-ti drumul cu CREDINTA si INCREDERE in tine si talentele tale si nu mai tine cont de esecul a mii de oameni sau de succesul catorva. Daca iti place sa desenezi si nimic altceva nu te implineste afectiv si spiritual du-te pe drumul asta si fa tot ce-ti sta in putinta sa incanti sufletele oamenilor, nu numai ochii lor.  
Cand le spun oamenilor ca sunt la Psihologie, 9 din 10 se uita chioras la mine si ma anunta ca mai mult de jumatate din oras poseda o diplima de psihologie. Ce lectie importanta pentru mine, pe care o primesc de cel  putin 2 luni.... ma afecteaza total si ma impiedica sa fac ceea ce-mi place mie si ceea ce vreau si ceea ce ma implineste din toate punctele de vedere. De aia mi-am tiparit cartea.
Buunn! 

Hai sa ne imaginam ca pentru 20 de secunde suntem cu totii liberi. In astea 20 de secunde tu esti un om cu adevart liber. Intrebarea mea este: ce ai face daca ai stii ca acum esti cu adevarat un om liber? Care ar fi primul lucru pe care l-ai face?
.......................................
Acum, ce te impiedica sa faci acest lucru? 

Ce parte din tine te opreste sa faci ceea ce ai vrea atat de mult sa faci daca ai fi un om liber?

De ce nu faci?
Love? or fear?
Love or fear?
,,love or fear?"'

Love or fear??

Ce alegi azi? Ce decizii ei azi cu privire la viata ta?
Nu ai observat ca tot ceea ce ai decis tu sa fii si sa ai, ai ajuns sa fii si sa ai? Hai la mai mare, hai sa facem ceva. Orice si oricat poate si stie fiecare. Dar trebuie sa facem ceva. Pentru ca nimeni nu vine sa ne faca noua treaba, nimeni nu vine sa ne indeplineasca noua misiunea. Noi suntem responsabili. Si tot noi suntem responsabili si de bucuia de a face ceva ce ne place si tot noi suntem responsabili de esecul sau succesul nostru. Hai sa fim cu adevarat niste oameni care isi doresc sa fie cineva, sa faca ceva si sa aiba ceva de oferit. Hai sa muncim, hai sa ne desavarim.

Ce faci daca nu stii ce talente ai ?
Cel mai indicat lucru este sa constientizezi care sunt momentele cele mai placute din viata ta. Ce te face pe tine cu adevarat fericit? Daca iti place sa petreci timp cu persoana iubita sau sa mergi la pescuit si ti se pare ca nu vei gasi nimic nou sub soare facand in continuare acele lucruri, continua sa le faci pentru ca asa ai chef in acel moment si poate asa vei gasi ceea ce vrei sa gasesti in tine. Mai ales ca persoana iubita e oglinda ta si iti dezvaruie lucruri de care tu  habar nu aveai despre tine. Si mai ales ca pescuitul e un bun moment de reflectie.

In concluzie, faptul ca nu suntem liberi nu mai e o scuza. Tu chiar esti liber sa faci ce vrei si ce iti place. Numai tu cu mintea si manuta ta iti amani fericirea si bucuria de a trai.
Nu mai amana nimic! Doreste-ti si se va implini! Munceste si vei obtine!


Miruna 




Un comentariu:

  1. Cu privire la alegerea facultati, am avut si eu parte de critici si de priviri socate (m-am inscris la facultatea de litere) avand la baza conceptul de "si ce o sa faci dupa?" Dar sincer nu m-am lasat afectat. Cred in mine si in talentul meu. Apreciez ca iti imparti cu noi experientele tale de viata.

    RăspundețiȘtergere